Pomysłowe reklamy

analiza danych7Reklama to dźwignia handlu – tak się mówi i zresztą słusznie, bo taka jest prawda. Gdyby nie reklamy, to handel na pewno nie byłby dziś na takim poziomie, na jakim jest. Wszystko, co oferują istniejące dziś na rynku firmy, wszystkie usługi, wszystkie produkty są odpowiednio reklamowane i nawet żaden z przedsiębiorców nie myśli o tym, by zaoszczędzić na marketingu. Oczywiście można byłoby zrezygnować z reklam, ale czy aby na pewno zdajemy sobie sprawę z tego, jakie skutki by to za sobą pociągnęło? O mowa tu o skutkach dotykających nie tylko samych przedsiębiorców, ale również klientów. Na pewno właściciele firm ucierpieliby na braku reklam utratą zdecydowanej większości dochodów. Ludzi widząc reklamę zazwyczaj dopiero wtedy zdają sobie sprawę z tego, że właśnie takiego produktu potrzebują. Dopiero wtedy, gdy widzą reklamę produktu chcą go mieć. Zatem decydują się na jego zakup pod znacznym wpływem reklamy, a więc w ten sposób na reklamie zarabiają przedsiębiorcy. Natomiast dla samych klientów reklama również jest bardzo ważna, bo mogą oni porównać produkty różnych firm chociażby pod względem cenowym, a to kwestia bardzo istotna, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy tak często narzekamy na rosnące ceny towarów. Jak więc widać, marketing bez reklamy istnieć nie może. Podobnie jak firmy nie mogą liczyć na wysokie zyski bez reklam, a klienci na rzetelną informację o produktach czy usługach.

Czy mailing jest równie skuteczny?

Myśląc o reklamach rozważamy najczęściej reklamy telewizyjne czy radiowe, choć również bardzo często czytujemy reklamy w gazetach i czasopismach, bo pomimo tego że ciągle coraz mniej ludzi czyta gazety, to jednak jest stałe grono ich zwolenników i raczej nic nie zapowiada się na to, by redakcje prasowe miały nagle zbankrutować. A co natomiast sądzi się o reklamach internetowych? Należy do nich na przykład mailing reklamowy – bardzo popularna forma reklamy internetowej, która pomaga w pozyskaniu klientów dla wielu przedsiębiorców. Mailing reklamowy to reklamy wysyłane na skrzynkę pocztową potencjalnego klienta. Jaki jest cel takiego mailingu? Na pewno wzbudzenie zainteresowania, zareklamowanie poszczególnych, oczywiście najbardziej korzystnych usług oraz produktów, i zwrócenie na siebie uwagi potencjalnego klienta.

Konkretny przykład

Posługując się przykładem można w łatwy sposób wyjaśnić zasady funkcjonowania i stosowania wspomnianego mailingu. Załóżmy, że firma ma do dyspozycji bazy medyczne – listy potencjalnych klientów mogących być zainteresowanych współpracą z szeroko pojmowanymi przedsiębiorstwami medycznymi. Bazy medyczne często składają się nie tylko z nazw firm, danych kontaktowych, ale również adresów e-mail. Jeśli więc nie chcemy bezpośrednio zwracać się do klienta, to możemy wysłać na jego skrzynkę mailing reklamowy. Po odczytaniu wiadomości i okazaniu zainteresowania ofercie klient ma wolność wyboru – może sam się z daną firmą skontaktować albo poczekać na inne, bardziej w jego oczach korzystne oferty.

Kontynuuj czytanie » || Napisał dnia: 23.07.14. || Tagi:, , , ||

Comments are closed.