Storytelling, czyli nowoczesna reklama narracyjna

storytellingEmocje, uczucia, odwołanie do codziennego życia zwykłych ludzi – tymi elementami bardzo często producent wygrywa z konkurencją i to jego produkt staje się  najbardziej ulubiony u wielu klientów. Wszystkie te elementy zostają wykorzystane w specjalnym rodzaju reklamy, jakim jest storytelling.

Z założenia storytelling ma stanowić wyższy poziom komunikacji z klientem. To dzięki niemu ma się zakończyć rynkowa wojna producentów. Storytelling polega na autentyczności. A ta wygrywa w starciu z dotychczasowymi technikami perswazji. Postaw na nowoczesność, opowiadając spójną i prawdziwą historię, a osiągniesz sukces w kontakcie ze swoim klientem. Ten sposób wykorzystywano już lata temu – dziś dodano mu nieco nowoczesności.

Najważniejsze zasady storytellingu

  1. Pierwsza i najistotniejsza zasada, jaką zakłada storytelling, to budowanie długotrwałej relacji z klientem za pomocą zaufania. Wydaje się naturalne, że klient ufający danej marce, będzie do niej wracał i jej poświeci swój czas, pieniądze, a nawet serce. Jeśli będzie się utożsamiał z danym hasłem czy opowieścią i podświadomie zaakceptuje konkretny sposób oddziaływania, to pozostanie na długi czas.
  2. Druga istotna sprawa to emocje. Wykorzystanie emocji kojarzy się z manipulowaniem widzem, jednak bez emocji nie ma sukcesu, nie ma sprzedaży. Bez emocji nie ma szans na dotarcie do klienta. Wszelkie wybory wiążą się z jakimiś emocjami, dlatego porwanie klienta nie będzie wolne od uczuć.
  3. Ostatnia istotna zasada, o której już wspomniano wyżej, to autentyczność. Autentyczność, naturalność, prawdziwość sprawiają, że klient sam chce wracać, bo wie, że oddaje się w dobre ręce. Klienci potrafią w prosty sposób sprawdzić Twoją autentyczność – z pomocą przychodzi im internet. Żyj tym, co robisz, a będziesz mieć pewność, że taka wyjątkowość przyciągnie klientów.

W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz z powodzeniem udać się po konsultację do profesjonalistów. Szkolenia ze storytellingu jako sztuki tworzenia angażujących treści wspomogą proces komunikacji z Twoim klientem, a Ty sam zyskasz pewność, że podejmujesz odpowiednie kroki i nie tracisz czasu i energii na nic nie wnoszące działania.

Kontynuuj czytanie » || Napisał dnia: 13.04.19. || Tagi:, ||

Comments are closed.