Akcja serwisowa BMW związana z EGR

Engineer makes computer diagnostics of car engineW nowoczesnych samochodach powszechnie montuje się zaawansowane technologicznie systemy recyrkulacji spalin, dzięki którym znacząco zmniejsza się emisję szkodliwych dla środowiska naturalnego cząsteczek. W pojazdach zasilanych silnikami diesla najczęściej jest to moduł EGR. Ten niezwykle efektywny w działaniu system znajduje zastosowanie w wielu markach. Niestety jego użycie w samochodach niemieckiego koncernu BMW, skończyło się pożarami kilku pojazdów tej marki.

Wadliwe działanie układu EGR

Nieprawidłowości w działaniu systemu recyrkulacji spalin spowodowały, że w wadliwych układach dochodzi do niepożądanego wycieku glikolu z chłodnicy i jego łączenia się z sadzą i z niedopalonymi resztkami oleju napędowego. Wysoka temperatura powoduje nadtopienie plastikowego kolektora ssącego, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do zapalenia się pojazdu. Koncern BMW w trosce o użytkowników samochodów z silnikiem diesla błyskawicznie ogłosił akcję serwisową, której celem jest kontrola zagrożonych pożarem pojazdów, a w razie wykrycia nieprawidłowości, naprawa lub wymiana wadliwych części (polecamy artykuł: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html).

Wezwanie do serwisu

Pierwsze doniesienia o stających w płomieniach samochodach BMW dotarły z Korei Południowej. Niemiecki koncern natychmiast zareagował i wezwał do serwisów blisko 106 tysięcy aut poruszających się po drogach Azji. Choć przypadki samozapłonu do tej pory odnotowano jedynie na kontynencie azjatyckim, to producent samochodów tej marki postanowił znacznie poszerzyć zakres prewencyjnej kontroli samochodów wyposażonych w EGR. Zakłada się, że akcja serwisowa BMW obejmie zatem około 1,6 miliona pojazdów na całym świecie. Choć ryzyko zapalenia się auta jest znikome, nie można ryzykować, że zdarzą się kolejne przypadki. W Europie do serwisów ma trafić około 320 tysięcy pojazdów zasilanych silnikiem wysokoprężnym. Akcja serwisowa BMW obejmie auta wyprodukowane pomiędzy 2010 a 2017 rokiem, wyposażone w czterocylindrowy i sześciocylindrowy motor, który głównie montowany był w modelu 520D.

Polska akcja serwisowa

Wadliwy system recyrkulacji spalin dotyczy także samochodów poruszających się po polskich drogach. Przyjmuje się, że w Polsce prewencyjną kontrolą objętych zostanie około 19 tysięcy samochodów marki BMW wyposażonych w silniki wysokoprężne. Akcja techniczna ma na celu sprawdzenie poprawności działania modułu EGR, a w przypadku wykrycia wadliwej jego konstrukcji, naprawę lub wymianę koniecznych części. Właściciele aut mogą droga telefoniczną sprawdzić, czy posiadany przez nich model podlega akcji serwisowej. Informację taką otrzymają również na stronie internetowej koncernu, gdzie uruchomiono formularz, dzięki któremu można dokonać szybkiej weryfikacji pojazdu.

Kontynuuj czytanie » || Napisał dnia: 26.07.19. || Tagi:, , ||

Comments are closed.