Akcja serwisowa BMW związana z EGRem

Maintenance Mechanical Tuning Automobile ConceptW 2018 r. sprzedano w Polsce łącznie ok. 1,6 mln samochodów. Wśród tak wysokiej liczby pojazdów sprzedawanych co roku w różnej wielkości w zależności od kraju, których specyfika oparta jest o żywą pracę różnego typu zespołów układów, naturalnym jest, że w trakcie użytkowania aut różnych producentów zdarzają się awarie. W ten sposób poszczególne marki, jak np. Mercedes, Citroen, Infiniti, BMW czy Tesla prowadzą swoje akcje serwisowe, których celem jest zapobiegnięcie powstaniu awarii w danej serii samochodów.

W 2018 r. w samochodach marki BMW zaobserwowano zjawisko wycieku glikolu z systemu odprowadzania spalin co w połączeniu z pozostałościami oleju napędowego w spalinach oraz wysoką temperaturą doprowadzało do pożaru. O pożarach silników w Korei Południowej po raz pierwszy pisał niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Awaria układu recyrkulacji spalin (EGR) w silnikach Diesla doprowadziła tam do pożaru w ok. 30 samochodach BMW. Koncern chcąc zabezpieczyć przed ryzykiem pożaru wszystkich właścicieli samochodów z układem typu EGR, zorganizował specjalną akcje serwisową BMW, którą rozszerzył na kraje Europy. Obejmuje ona samochody z różnymi rodzajami silników wysokoprężnych, szczególnie z 4-cylidnrowym silnikiem Diesla, oraz auta z 6-cylindrowymi Dieslami. Jednak należy podkreślić, że lista samochodów objętych akcją jest cały czas aktualizowana i to, że samochód nie posiada podanego powyżej rodzaju silniku, nie znaczy, że ten problem go nie dotyczy. To, czy nasz model auta objęty jest akcja serwisowa BMW, możemy sprawdzić na dwa sposoby: zwracając się z zapytaniem o to bezpośrednio do sprzedawcy, albo poprzez oficjalną stronę internetową BMW. Nie kierujmy się informacjami zawartymi w internecie, które mogą być sprzeczne w zależności od daty napisania artykułu.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie samodzielne sprawdzenie, czy nasze auto wymaga interwencji i po wykryciu, czy jest ono objęte akcja serwisowa BMW oddanie go do salonu. Na producencie spoczywa odpowiedzialność skontrolowania pojazdu i dokonania wymiany tych części, w stosunku do których istnieje ryzyko awarii. Producent deklaruje możliwość zapewnienia auta zastępczego w przypadku, kiedy konieczne będzie zatrzymanie naszego auta w serwisie. Pamiętajcie o tym, że wcale nie sprawdza się zasada „mądry człowiek po szkodzie” i jak tylko dowiadujemy się o jakimkolwiek ryzyku, należy odpowiednio wcześniej podjąć działanie zapobiegające jego realnemu powstaniu. Drodzy posiadacze BMW – do dzieła zatem – najpierw strona producenta lub sprzedawca, potem salon – informacje znajdziecie też na: https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/akcja-serwisowa-w-bmw-silniki-samochodow-moga-sie-zapalic/ppcgx4e

Kontynuuj czytanie » || Napisał dnia: 10.12.19. || Tagi:, , ||

Comments are closed.